راهکار

۱- شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای باید با توجه به حالات و احوال مشتری طوری با او صحبت کنید که احساس کند شما متوجه احساس او و درک اهمیت آن هستید.

۲- به طرز کاملا دوستانه ای خودتان را معرفی کنید و اگر شرایط اجازه می داد او را با نام کوچک صدا کنید.

۳- شما باید در زمان ورود و حضور مشتری به خوبی خوشامدگویی کنید و به بهترین نحو پذیرای او باشید، احترام برای هر فردی در هر شرایطی اهمیت ویژه ای دارد. حتما برایتان پیش آمده است که گاهی یک خرید را ولو با قیمت بالاتر، فقط بخاطر اخلاق خوب فروشنده انجام داده اید.

۴- یک فروشنده حرفه ای شنونده خوبی است، شما می بایست با آرامش شنونده حرفهای مشتری باشید و با تکرار برخی عبارات صحبت او به وی بفهمانید که متوجه صحبتهای او هستید.

۵- اگر می خواهید نهایت عصبانیت مشتری را ببینید به بگویید: این موضوع اصلا وظیفه من نیست یا من فقط مسئول انجام این کار هستم(نه کاری که شما می گویید)!! ولی بطور یقین بعد از گفتن این جمله تجربه خوبی بدست نخواهید آورد.سعی کنید از راه ها و موارد دیگری که ذکر شد استفاده کنید.

 

یک فروشنده حرفه ای واقعا مانند فوتبالیست فوق حرفه ای باید آنقدر تمرین، توجه، تمرکز، علاقه و اشتیاق به حرفه خودش داشته باشد تا بتواند در هر لحظه بهترین تصمیم را در برخورد با مشتری برای خود و مجموعه خودش بگیرد.

 

تمرین در هر لحظه، مطالعه، به روز بودن در حرفه خود و شناخت کامل از فرآیندهای فروش، آگاهی فنی نسبت به محصول و خدماتی که ارائه می دهید، همه و همه می تواند در رسیدن به فروشنده حرفه ای تاثیرگذار باشد. اطمینان داشته باشید در هر شاخه از کسب و کار مشتری ترجیح می دهد با یک فروشنده عالی، درجه یک  و حرفه ای برخورد داشته باشد.

 

جواد سرائی