اگر آگهی چاپی(مثلا تراکت) شما دلیلی بر خم شدن افراد و برداشتن آن از روی زمین نداشته باشد، آن تبلیغ از اساس شکست خورده است. بیشتر این آگهی ها اگر تراکت باشد در سطل زباله می نشینند و اگر ایمیلی و یا از طریق شبکه های اجتماعی باشد در اولین فرصت حذف می شوند و در بیشتر مواقع حتی عنوان آنها نیز شاید خوانده نشوند.

همیشه باید به این نکته توجه نمود که عناوینی که منجر به تعجب کردن و یا ایجاد سوال در ذهن مخاطب شوند برنده بازی تبلیغات هستند! مخاطب نسبت به هر چیزی که در آن به نحوی پیشنهادی ارائه شود کنجکاو می شوند.

در اینجا با ذکر یک مثال این مطلب را بهتر تشریح میکنیم:

شرکتی که فروشنده ی دستگاه های تراش است آگهی های بسیاری برای مهندسان تولید کننده ی این دستگاه فرستاد. با شناخت خلق و خوی کسی که این نامه ها را دریافت می کند، آنها یک الگوی کاری مناسب از دستگاه را به شکل کیت ساختند. وقتی مهندسان با استفاده از راهنما، قطعات را کنار هم قرار دادند، پی بردند که یا یک قطعه کم است یا خودشان اشتباهی مرتکب شده اند.
این امر باعث شد بسیاری از آنان برای پی بردن به حقیقت و شکایت از موارد نقص با شرکت تماس بگیرند. برای به دست آوردن نام و تعداد مهندسان، پاسخ دادن به ایشان از هر تلاش دیگری بهتر بود. توجه داشته باشید که چگونه این موضوع فکر بکری محسوب می شود که به نوع توانایی فروشنده برای درک این که چه چیزی مشتریان را جلب می کند بستگی دارد.

 

جواد سرائی