خب در بحث قبل بطور کامل توضیح دادم که چطور رویا پردازی کنیم، چطور فاصله تا هدف را ببینیم و چطور جدیت در برنامه ریزی داشته باشیم و آینده روشن خود را به تصویر بکشیم.

کاری که الان نباید انجام دهید این است:

بسیاری از فعالیت ها و اقدامات بیهوده ای که از شما زمان، انرژی و انگیزه رسیدن به هدف را می گیرد کنار بگذارید. یعنی اینکه از کار کردن در رشته و شاخه دیگر پرهیز کنید، از پرداخت و مطالعه در مسیرهای غیر پرهیز کنید و در تمام مراحل هدف خود را بنگرید، شما باید در این مسیر یک جهت داشته باشید و بدانید که با جهات مختلف رفتن هدف شما تحقق نمی یابد.

ده کاری که باید انجام دهید:

  1. روش های توسعه و رشد در مسیر هدف را شناسایی کنید.
  2. منابع مطالعاتی خود را مشخص کنید.
  3. نیاز نیست تعداد زیادی کتاب بخوانید، تعداد مشخصی از کتاب های خوب را چندین مرتبه بخوانید.
  4. نت برداری و فیش برداری را فراموش نکنید.
  5. برای خودتان سرفصل اقدامات تهیه کنید.
  6. به عنوان یک فروشنده حرفه ای به برنامه خود پایبند باشید و تحت هیچ شرایطی آن را در اولویت دوم قرار ندهید.
  7. خیلی زود شروع به اقدام و اجرا نمائید، این کار باعث می شود خود را مجبور به ادامه کنید.
  8. اطرافیان شما باید متوجه تغییرات شما شوند و بدانند که شما برنامه و هدف مشخصی دارید که بسیار برای شما جدی است.
  9. از مطالب به روزی که در فضای مجازی و سایت های مختلف و مفید وجود دارد استفاده کنید. در این خصوص نیز برنامه مشخصی جهت استفاده  از اینترنت داشته باشید تا به حاشیه کشیده نشوبد.
  10. مرتب فعالیت ها و اقدامات خود را با هدف تطابق دهید و مسیری که در حرکت هستید را نسبت به آن ها چک کنید و اطمینان داشته باشید که در مسیر درست در حرکت هستید.

در هر صورت این را بدانید که همه چیز فقط و فقط به خود شما بستگی دارد و تمام نویسندگان، اساتید فروش، اساتید موفقیت، هم که به عنوان مشاور  و مشاور فروش شما در کنارتان حاضر شوند تا خودتان نخواهید هیییییییچ اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ هدف و آرزویی محقق نمی شود!

جواد سرائی