همه فروشندگان با توجه به مدت زمان تجربه کاری خود و همچنین محیطی که در آن فعالیت نموده اند این تجربه را دارند که در مواقعی نتوانسته اند به هدف تعیین شده فروش دستیابند. در اینگونه مواقع اغلب بسیار ناراحت می شوند و مدام سعی می کنند به دنبال ریشه مساله در اقتصاد، شرایط بازار و … باشند. ولی باید قبول کنیم و بدانیم که محل ایراد خود ما هستیم. باید این مسئولیت را بپذیریم که برای رسیدن به هدف هر لخظه باید یاد بگیریم، یاد گیری یک اصل بسیار مهم است که در تمامی مکاتب بسیار به آن اشاره شده و همچنین دارای مراحل مختلف می باشد.

اگر امکانات شما اجازه می دهد سعی کنید از یک مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای کمک بگیرید. مشاور بازاریابی می تواند در این مسیر کمک شایانی به شما نماید. پس دوباره به منابع دانش خود بازگردید ، دوباره کتاب بخوانید و بدانید که دلیل دست نیافتن به هدف به احتمال زیاد در درون خودتان است که با همین منابع اطلاعاتی می توانید آن را مرتفع سازید.
در این راه هیچ کس بهتر از خودتان نیست ، با مطالعه سرگذشت افراد و سازمان های موفق از تجربیات آن ها درس بگیرید که چطور به هدف خود رسیده اند تا دوباره مجبور به تجربه کردن تجربه آن ها نباشید. مثل همیشه تاکید می کنم نیاز نیست زیاد کتاب بخوانید ولی مهم است که تعدادی مشخصی کتاب خوب را زیاد بخوانید.

 

برایان تريسي: پیوسته سعی کن خودت را از منطقه آسایش خارج کنی خودت را مجبور کن تا هر روز کار جدیدی انجام دهی.

 

جواد سرائی