شاید برای بعضی ها مهم نباشه که مشتری داخلیه یا خارجی،بهشون احترام می زارن یا نه؟ فکر می کنن که مشتری همیشه هست!

ولی یادتون باشه که آدمها از آدمها خرید می کنن نه از سازمان ها، چه بهشون احترام بزارن و چه نه! اینو بدونین که اگه مشتری داشته باشین که از شما خوشش نمیاد به احتمال خیلی زیاد این شرایط موقته و اون به زودی یا شما رو عوض می کنه و یا سازمان شمارو!

اگر در اهداف شما افزایش فروش و کسب سود وجود دارد باید به راه های افزایش رضایت مشتری مهارت داشته باشید.

وقتی دوطرف همدیگرو دوست داشته باشن همه جور بالا و پایین و کم و زیاد شرایط هم رو درک می کنن و می پذیرن ولی وای به روزی که از هم خوششون نیاد!

پس حواستون باشه که شما به عنوان فروشنده حرفه ای کاری نکنید که مشتری بدش بیاد، همیشه باید مشتری با لخند از محل کسب و کار شما خارج بشه!

باید به روش هایی که شما را در نظر مشتری جلوه می نماید توجه ویژه داشته باشید.

خریدار دوست دارد در خرید محصول یا خدمات شما تجربه شیرینی کسب نماید. به این موضوع توجه نمائید. ایجاد روابط دوستانه و پایدار، حفظ ارتباط منظم با او به نحوی که موجبات مزاحمت را فرآهم نکند از نکات ارزشمندی است که می تواند در رونق کسب و کار شما مثمر ثمر باشد.

حفظ ارزش های مخاطبین شما و توجه به خواسته های او وظیفه شماست. شما می توانید با سرمایه گذاری در جذب یک مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای که لزوما بصورت تمام وقت هم می تواند نباشد و به کمک او تکنیک های مختلفی را برای جلب رضایت مشتریان و ایجاد روابط پایدار با ایشان به کار بگیرید.

 

جواد سرائی