یک فروشنده حرفه ای وقت شناس و مشتری شناس است، یعنی چی؟

یعنی یک فروشنده درجه یک می تواند به محض ورود مشتری تشخیص بدهد که آبا او تصمیم به خرید دارد یا نه، می خواهد فعلا اطلاعات جمع کند یا اطلاعات را جمع کرده و الان تصمیم به خرید دارد؟

فروشنده حرفه ای می داند که چنانچه مشتری وارد شود و پس از مدت زمانی که وقت برایش صرف کرد یعنی اینکه توضیحات کامل را ارائه داد و سوالات مشتری را هم از نظر خودش جواب داده است ولی در لحظه آخر مشتری بگوید: حالا می روم یک دور می زنم بر می گردم! این یعنی اینکه تمام، شما تمام انرژی را صرف کردید که او پول خود را در جای دیگری به فروشنده توانگر و قوی تری می دهد.

 

دقیقا مثل فرار مغزها، تمام هزینه های اصلی دوران آموزش افراد درون کشور می شود و در زمان بهره وری به دلیل نبود فضای مناسب و ارضای خواسته های افراد تحصیلکرده و توانا فرد به خارج از کشور می رود و تمام انرژی خوب و ایده های برترش را در آنجا هزینه می کند!

التبه در این جا شاید شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای آنقدر توانایی و خلاقیت از خود نشان داده باشید و یا آنقدر سطح دانش شما بالاتر از تمام رقبایتان باشد که او به هرجای دیگری هم  مراجعه کند نتواند محصول و خدمات شما را دریافت نماید و در نهایت و به ناچار به سوی شما بر گردد. هدف من از برگزاری دوره های آموزشی  و ارائه تمام این مقالات نیز همین است. اینکه علاقه مندان به تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای چنان توانایی خوبی در فن فروش بدست آورند که هیچ مشتری نتواند قید خرید از آن ها را بزند!

 

فروشنده حرفه ای هم می داند که باید مشتری را حفظ کند و چنانچه او برود ممکن است در جای دیگری اجازه کاربرد جمله دوباره بر می گردم را به او ندهند!

 

شما باید ساعات  کاری را تقسیم بندی کنید، در سیستم فروشگاهی زمان های پایانی کار زمان خوبی برای فروش و فروشنده است چراکه سختگیر ها در آن زمان به جمع بندی نهایی
رسیده اند.

فروشگاهی را می شناختم که همیشه تا دیروقت کار می کرد، فروشنده ها با تمام توان و تا آخرین لحظه لبخند داشتند و گشت پلیس منطقه هم مدام با او درگیر بود، چرا که تا آن ساعت شب اجازه فعالیت نداشت و حاضر نبود در ساعت قانونی فروشگاه را تعطیل کند، روزی به مالک فروشگاه گفتم چرا برای یک ساعت تا این حد به خودت سختی می دهی و با پلیس مدام درگیر هستی؟ یک جمله باور نکردنی: گفت شاید باورش برای تو سخت باشد ولی ما در همین یک ساعت به اندازه تمام روز فروش داریم! و این یعنی تجمع سختگیر ها در ساعات آخر روز… همیشه در این زمان آماده باشید.

 

جواد سرائی