همه اساتید وقتی می خواهند Passion را توضیح دهند برای درک این مطلب از سوی مخاطبین بسیار تلاش می کنند.

واقعیت این است که اگر قبل از آن با تمام وجود Passion را درک نکرده باشید برای مدرس و معلم بسیار کار سختی خواهد بود تا بتواند گرما و اشتیاق ، خواستن و شور و شعف و ذوق را برای یک دانشجوی خسته تعریف کند. در مبحث پرسونال برند (برند شخصی) این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ابتدا فرد باید پشن خود را پیدا کند.

در همین ابتدا از خداوند مهربان ، آرزو می کنم همه شما Passion (پشن) خود را در زندگی داشته باشید و یا به زودی پیدا کنید.

 

صحبت من روی این کلمه نیست. ولی قصد دارم فردی را معرفی کنم که اگر لغت اشتیاق، شور، خواسته، انتظار، صبر، تحمل و به معنای واقعی Passion وجود نداشت حتما تا به حال اساتید ادب از روی کردار و رفتار و اعمال این انسان بزرگوار استخراج نموده بودند.

کسی که بدون هیچ چشم داشت مالی ، بدون یک ریال کسب درآمد و فقط از عشق ایران ، وطن پرستی ، آرزوی فهم آیندگان ، بزرگداشت پیشینیان ، قدمت تاریخی ایران زمین ، کوه ها و دشت ها را در هم نوردیده است ، بیش از 20 سال از عمر خود ، سرمایه خود و زندگی خود را وقف این سرزمین نموده است.

مگر به غیر از عشق به خاک، به وطن ، به نام ایران می شود کاری این چنین بزرگ کرد.

Passion یعنی اینکه اگر جنگ بوده است حاضر شده برای نام وطن ، تا جانبازی رفته است و همچنان اثرات آن ماندگار است و بعد از آن در سنگر تعلیم و تربیت تمام توان خود را گذاشته است و به گواهی شاهدان و اطرافیان در آن زمان هم تمام زندگی خود را وقف کودکان محروم این سرزمین نموده و همچنان پر توان ، پر شور ، و با تمام جان نام ایران و تاریخ کهن این مرز و بوم را فریاد می زند. در اوج کاستی ها و در اوج ناعدالتی ها خم به ابرو نیاورده و پیش می رود.

هر وقت که سعادت دیدار با دکتر محمد ناصری فرد برایمان مهیا می شود این شعر قیصر امین پور در گوشم طنین انداز می شود:

 

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم ، ولی دل به پاییز نسپرده ایم

چو گلدان خالی لب پنجره ، پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود ما دیده ایم ، اگر خون دل بود ما خورده ایم

اگر دل دلیل است آورده ایم ، اگر داغ شرط است ما برده ایم

اگر دشنه ی دشمنان گردنیم ، اگر خنجر دوستان برده ایم

گواهی بخواهید اینک گواه ، همین زخم هایی که نشمرده ایم

دلی سربلند و سری سر به زیر ، از این دست عمری به سر برده ایم

 

بازهم خدا را شاکرم در عصری زندگی می کنیم که دسترسی به منابع و بزرگان علمی آسان است.

اگر همچنان آرزویی در سر ندارید، اگر سرخورده و خسته اید و اگر زمین و زمان را باعث و بانی عدم پیشرفت و دسترسی به آرزوهای خود می دانید بد نیست نام دکتر محمد ناصری فرد را در گوگل سرچ کنید و بنشینید و اول به ایرانی بودن خود افتخار کنید سپس به حضور انسانهای شگفت انگیزی که به جای میلیون ها نفر متحمل زحمت می شوند که نام وطن را در تاریخ جهان استوار نگهدارند و در آخر معنای شور و اشتیاق ، خستگی ناپذیری ، شوق دانستن ، تشنگی دانش و Passion را با عمق جانتان درک خواهید کرد.

ما وظیفه داریم ، حق انسانی و ایرانی بودن ماست که نام اساتیدمان ، اسطوره هایی که برای وطن، خون دلها خورده اند و زخمها دیده اند را به نیکی نگهداریم.

این ها برندهای ملی ما هستند، برندهای سرمایه ای و ارزشی وطن ما هستند ، برند واقعی و تمامی المان های یک برند ارزشمند را در تمام بزرگان ما وجود دارد و درس های بسیاری در زندگی تک تک ها برای ما نهفته است.

شرمنده ایم که شبکه های زرد، پیج های شرمگین افراد پوچ میلیون ها نفر دنبال کننده(فالوور) دارد و پیج اساتید نامی ایران به 1000 نفر هم نمی رسد.این اتفاق هولناکیست برای فرزندان ما ، برای تاریخ ما ، برای ایران ما. باور داشته باشیم که تغییر ، اصلاح و پیشرفت از همینجا شروع می شود. از احترام به بزرگانمان ، از خواندن و درس گرفتن از تاریخمان.

 

جواد سرائی

 

اینستاگرام جناب آقای دکتر محمد ناصری فرد:naserifardmohamad@

http://www.bradshawfoundation.com/middle_east/iran_rock_art/index.php