مدیر حسابداری و مدیریت متمرکز

شیوه رایج

شیوه های معمول مدیریت حساب ها می گوید برای هر مشتری بزرگی که از طریق مجراهای بسیار با او کار می شود باید یک مدیر حرفه ای وجود داشته باشد. واضح است که مدیریت مجراها مسؤول نظارت روز به روز بر مشتریان خود است، اما این کار باید در قالب یک طرح حسابداری صورت گیرد که زیر نظر مدیر مربوطه انجام می شود.

برنامه ریزی

مدیر حسابداری باید این طرح را در یک پایه ی منظم تهیه بررسی و به روز کند. ساز و کار برنامه ریزی است که تضمین می کند از طریق تمام مجراها یک راهبرد هماهنگ به مشتری ارائه می شود. نکته ی مهم کسب منابع درست در جلسه ی برنامه ریزی است. در این جلسه باید نمایندگان بازاریابی و مدیران مجراها نیز حضور داشته باشند. این امر تضمین می کند که راهبرد نه تنها در تمام مجراها برای مشتری هماهنگ است، بلکه با طرح کلی سازمان نیز مغایرت ندارد. همچنین بهره مندی از یک مدیر ارشد حسابداری به عنوان حامی بسیار مفید است. حضور آنان حتی در قسمتی از جلسه ی برنامه ریزی به مدیر حسابداری قدرتی می دهد که برای کسب منابع به منظور اجرای طرح به آن نیاز دارد.
حضور مشتری در این جلسه را نیز فراموش نکنید. ممکن است برای معرفی طرح یا حتی در کل زمان اجرای طرح، البته اگر دو طرف این کار را با ارزش بدانند، او را در جلسه شرکت دهید.

 

جواد سرائی