صبوری

به عنوان یک مشاور بازاریابی و فروش املاک شما باید هنگام مواجه با مشتریان خود صبور باشید زیرا آن ها در حال تصمیم گیری برای یک موضوع بسیار مهم و پرداخت هزینه ای قابل توجه هستند و به زمان مناسب برای پردازش سخنان شما نیاز دارند. ممکن است از نظر شما زمان زیادی را برای این موضوع صرف کنند. برخی نیاز دارند تا موارد خاصی را برای خود توجیه نمایند تا به نقطه تصمیم گیری لازم برسند، لذا لازم است تا شما با صبر لازم اجازه دهید فضای تصمیم گیری آنان توام با عجله و استرس کمتری اتفاق بیفتد. این میزان صبر شما باعث می شود تا از موفقیت های بعدی که بدست خواهید آورد لذت ببرید.

هنر شنوندگی

مشاوران املاک زمان زیادی را صرف گوش دادن به مشتریان خود می کنند. شما بیشتر از صحبت کردن گوش می دهید. شما باید با گوش دادن دقیق به صحبتهای مشتری به محتوای خواسته او و آنچه که واقعا مورد نیاز اوست و توانایی پرداخت آن را دارد پی ببرید. لذا برای همراستا شدن با احساس او می بایست او را متوجه سازید که تمام آنچه را که گفته است بطور کامل درک نموده اید.
مهربان باشید
شمابه عنوان یک مشاور در حوزه املاک بطور حتم با مشتریانی بر خوردا داشته یا خواهید داشت که از مشکلات بسیاری در مسیر خرید ملک رنج می برند، لذا لازم است تا مانند یک مشاور روانشناس پای صحبت های آنان بنشینید و اجازه بدهید تا از احساسات خود صحبت نمایند. شما ممکن است قادر به ارتباط با هر مسئله ای که با شما به اشتراک گذاشته نشده باشد، اما باید بتوانید این احساس همدلی مشترک را با آن ها حفظ نمائید. نگرانی واقعی از احساس مشتری نتایج مثبتی را به دست می آورد.همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. شما باید بتوانید خود را در جایگاه مشتری قرار دهید و از دیدگاه خود وضعیت را درک کنید. حتی اگر شما با دیدگاه خود موافق نباشید، هنوز نیاز به توانایی درک چگونگی احساس آنها به منظور موثر بودن آن است.

امین مشتری

شما ممکن است با مشتریانی از نژادها و یا فرهنگ های مختلف روبرو شوید. شما نباید نظرات فرهنگی و مذهبی خود را بر آنها تحمیل کنید. شایستگی چند فرهنگی مهارت لازم است. مشتری نیاز به یک محیط مشاوره امن برای به اشتراک گذاشتن نگرانی های خود دارد.

محقق

یک مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای املاک بطور مستمر در حال مطالعه و تحقیق در زمینه کاری خود می باشد. این ها مواردی هستند که غالبا در دانشگاه آموزش نخواهند داد و شما می بایست با مطالعه و تحقیقات شخصی مطالب مورد نیاز خود را کسب نمائید.

مشوق مشتری

توانایی تشویق برای یک مشاور بسیار مهم است. بسیاری از مشتریان برای پیدا کردن امید به موقعیت خود تلاش می کنند. یکی از وظایف اصلی یک مشاور، ایجاد امید در یک فرد نا امید است.

خودآگاهی

یک مشاور که از ترس، ناامنی و ضعف های خود آگاه است. مهم این است که شما باید بتوانید احساسات خود را در جلسه با مشتری حفظ کنید. طبیعی است که هر انسانی مشکلات خاص خود را دارد ولی شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای باید خودآگاهی و خود کنترلی لازم را در مواجهه با مشتریان داشته باشید. مشتری مسئول اینکه شما چه مشکلاتی دارید نیست بلکه در صورت موفقیت در فروش شما می توانید بسیاری از مشکلات خود را حل و فصل نمائید. تمام تلاش خود را به کار گیرید تا همیشه در دور موفقیت باقی بمانید. این فرکانس حتما روی قدرت احساسات مثبت شما تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت و موجب می شود با اعتماد به نفس بیشتری در حرفه خود پیش بروید.

معتبر

تمام سرمایه یک کاسب اعتبار اوست، اعتبار شماست که موجب می شود مشتریان به شما اعتماد کنند و البته آن ها به خوبی می توانند صداقت مشاور خود را تشخیص دهند. بطور کلی عدم صداقت مشاور با مشتری موجب عدم اعتماد او به مشاور شده و امکان موفقیت در فروش را بسیار پائین می آورد. شاید دیده باشید که برخی حتی با عدم صداقت هم موفقیتهایی بدست آورده اند ولی اطمینان داشته باشید در حرفه مشاور املاک این روند خیلی بلند مدت نخواهد بود. لذا صداقت در کسب و کار موجب افزایش میزان اعتبار شما خواهد بود.

 

 

جواد سرائی