فروشندگان شما چطور تخفیف می دهند؟ لطفا به این نکته توجه کنید!

در مورد فروشندگان از راهبرد حقوقی مناسبی استفاده کنید

وگرنه به عواقب آن گرفتار خواهید شد! وقتی دستمزد فروش یا جدول پاداش دهی اعلام می شود، در بسیاری از افراد و فروشندگان این انگیزه را ایجاد می کند تا کاری را که برای سازمان مناسب است انجام دهند. آنان تلاش می کنند طوری کارها را هماهنگ کنند که آنچه برای فروشنده مناسب است برای سازمان نیز مناسب باشد. سپس این موضوع اعلام می شود و کارشناسان واقعی دستمزد – خود فروشندگان – فرصت پیدا می کنند تا نگاهی به آن بیندازند. اگر بتوانند راه گریزیا عیبی پیدا کنند که آنان را قادر سازد بدون این که مجبور باشند خیلی سخت کار کنند سود ببرند، آن را پیدا و از آن استفاده خواهند کرد. این چیزی است که به دنبالش هستند. بنابراین شما باید قضیه را درست حلاجی کنید.

کاری که می توانید انجامش دهید

تمام سازمانها راه های متفاوتی برای انجام این کار دارند اما اغلب یک بسته ی بزرگ وجود دارد که در ازای گرفتن سفارش، به عنوان پاداش یا کمیسیون اعطا می شود.
اگر فروشنده بابت فروش، حق دلالی مستقیمی دریافت کند، کمتر از صد در صد انگیزه خواهد داشت تا طبق فهرست قیمت سفارش بگیرد. اگر افت سود ناشی از تخفیف دادن در بسته های کمیسیون را اعمال نکنید، یک تخفیف ۱۰ درصدی تأثیر کمی در درآمد فروشنده خواهد داشت اما ممکن است سود نهایی را تا بیش از ۳۳ درصد کاهش دهد. اگر اجرای کار آسان باشد، بسیاری از مدیران فروش از سود ناخالص یک معامله به عنوان پایه ی پاداش های فروش استفاده می کنند و این کار پیامدی مطلوب خواهد داشت. احتمال دیگر کم کردن پاداش فروش متناسب با تخفیف فروش است، بنابراین ۹۰ درصد قیمت فهرست فروش به دست خواهد آمد، یعنی تنها ۵۰ درصد یک پاداش فروش کامل.

 

جواد سرائی