اغلب مشاوران، مربیان و بسیاری از فروشندگان، اغلب مشتریان جدید خود را به برکت تائید مشتری یا  افرادی که پیش تر از محصولات آنان استفاده کرده اند به دست می آورند. تهیه ی فهرستی که به طور حرفه ای از مشتریان راضی قبلی تهیه شده، برای هر فروشنده ی دوراندیش الزامی است. به یاد داشته باشید اگرچه تنها رضایت از محصول مهم نیست و توانایی شما در تحویل آن نیز اهمیت دارد، شما برای این کار نیاز به معرف دارید. مردم می خواهند بدانند آیا کسی از خرید محصول یا خدمت شما منفعتی برده است یا نه. در فروش پایاپای، این به طور معمول به معنی بازگشت سرمایه است. مطمئن شوید بروشورهای مرجع شما شامل نقل قولی از مشتریانی است که توضیح میدهد چگونه شرایط پس از این که مشتری شما شده اند تغییر کرده و عامل اصلی منفعت آنان چه بوده است. شکل جذاب تر این نوع تأییدها، تأییدی است که از گروهی به ظاهر مستقل گرفته میشود.
برای مثال در فروش لوازم پزشکی، نمونه ای از این تأیید را در جایی می بینید که اتحادیه ی دندانپزشکی بریتانیا تأیید کرده، فلوراید برای فرزندان شما سودمند است و این تأیید می تواند به تولید کنندگان خمیر دندان کمک کند تا محصولات منحصر به فرد خود را بفروشند.

آن دسته از اقدامات شما که موجب تائید مشتری می شود ایجاد تجربه خوب برای او می نماید. تجربه خوب مشتری می تواند موجبات افزایش رضایتمندی وی را فرآهم آورد و چه چیزی از این بهتر که شما دارای مشتریانی وفادار در کسب و کار خود باشید؟

تائید مشتری موجب تبلیغات دهان به دهان می شود، بالاترین تاثیر گذاری را این روش تبیلغات خواهد داشت. پس به عنوان یک فروشنده حرفه ای موظف به انجام اقداماتی هستید که در نهایت موجب تائید مشتری شود.

برای ایجاد فضای کسب و کار مناسب می توانید از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید.

چنانچه کسب و کار شما نوپا است و توانایی هزینه های مشاوره را ندارید ما اینجا هستیم، می توانید با ما تماس بگیرید و تا جان گرفتن کسب و کار خود با ما همراه باشید، بعدا با هم حساب می کنیم! (:

جواد سرائی