تعادل در کار و زندگی

اگر کسی بین کار و زندگی تعادل برقرار نکند در نهایت به هر دلیلی کمتر فروش خواهد داشت یا تندرستی اش به خطر خواهد افتاد. بنابراین همه ی شما علاقه مندید که برای ایجاد تعادل مداخله کنید و به ایشان یاری رسانید. بسیاری از مدیران معتقدند که فروشنده باید حدود ۱۸ ماه بعد از شروع یک کار جدید، این قابلیت را پیدا کند که طبق ساعت مجاز تعیین شده در قرارداد کار کند.
این نوع تفکر را رواج دهید. روال معمول شما و رهبری برای این امر موضوعی مهم است. برای مثال اگر برای کارکنانتان در ساعت ۸ شب یا ۶ صبح ایمیلی بفرستید، آنان این نکته را مد نظر قرار می دهند. بنابراین از این کار اجتناب کنید.

بر طبق آخرین تحقیقات دانشگاه استنفورد  اگر ساعات کاری در طول هفته بیشتر از 50 ساعت باشد، بهره وری پرسنل به شدّت کاهش یافته و حتی اگر بیشتر از 55 ساعت شوند،بازخورد آن ها به صفر می رسد و می توان گفت که آنان در عمل فعالیت مفیدی انجام نمی دهند.

بازخورد کارمندان باهوش

بهتر است به جای کارکشیدن زیاد از کارمندان باهوش، موقعیت پیشرفت و زمینه کاری مناسبی برای ایشان فراهم به وجود آورید.

فراموش نکنید کارمندان باهوش، توانایی انجام فعالیت های بیشتری را دارند ولی زیر فشار کاری طاقت فرسا تحمل زیادی از خود نشان نمی دهند.

برای افزایش دادن حجم کاری کارمندان ،ترفیع، تشویق، مساعده و تغییر سمت سازمانی، از جمله راهکارهایی است که برخی کارفرمایان به کار می گیرند.

اگر بدون ایجاد تغییر در روند کاری کارمند باهوش بخواهید صرفاً بخاطر باهوش بودن فشار کاری او را زیاد کنید، یقین داشته باشید که او به دنبال شغل دیگری خواهد رفت که در آنجا ارزشش را بیشتر بدانند.

کارمندان باهوش همیشه هزینه های خود را در سازمان جبران می کنند و ارزش افزوده قابل توجهی برای سازمان ها دارند.

 

جواد سرائی