اگر شما یک مالک یا فروشنده یک فروشگاه باشید به طور حتم تا به حال کاهش فروش را تجربه کرده اید. این کاهش فروش به خاطر اتفاقاتی رخ می دهد که شاید در کنترل شما نباشد. شهرداری خیابان روبروی مغازه شما را تعمیر می کند یا در فصلی از سال هستید که فروش شما کم است، نمونه ای از این اتفاقات هستند. در ادامه با روش هایی آشنا می شویم که می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند.

1- ایام تعطیل خود را درست کنید.
بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها فقط تعطیلات رسمی و اعیاد را جشن می گیرند.
اما مردم جشن را دوست دارند. آنها عاشق هیجان هستند. بنابراین چرا باید منتظر اعیاد بزرگ باشیم؟ برای خودتان یک عید درست کنید. یک روز به خصوص را انتخاب کنید و بعد یک نام به آن اختصاص دهید و آنرا جشن بگیرید و مشتریان خود را نیز در آن شریک و همراه کنید. محصولات خود را با تخفیف بفروشید و سعی کنید مشتریان را شاد کنید.مطمئن باشید فروش شما بهتر خواهد شد.

2- بیشتر تبلیغ کنید.
زمانی که فکر می کنید باید هزینه های تبلیغات و بازاریابی خود را کاهش دهید دقیقا زمانی است که باید آنرا افزایش دهید و بر روی بازاریابی و تبلیغات بیشتر هزینه کنید. این کار عاقلانه است چون در زمان کاهش فروش رقابت بیشتری در بازار وجود دارد و مشتریان نیز برای خرج کردن پول تمایل کمتری دارند. بنابراین از هر روش ممکن برای تبلیغات و بازاریابی محصولات خود استفاد کنید.

3- مشتریان را برای خرید تحریک کنید.
وقتی کسب و کار شما با کاهش فروش روبرو است و مشتری ندارید یک آگهی چاپ کنید. دلیل این کار این است که مشتریان را برای خرید تحریک کنید. می توانید از تخفیف یا فروش ویژه نیز استفاده کنید. در واقع باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مشتریان را برای خرید تحریک کنید.

4- روش های قیمت گذاری خود را بررسی کنید.
زمانی که محصولات خود را قیمت گذاری می کنید دقت کنید که فروش محصول برای شما سودآوری داشته باشد. قیمت شما باید رقابتی باشد اما در عین حال باید برای شما سود نیز داشته باشد. در هر صورت قیمت مناسب برای محصول قیمتی است که مشتری برای پرداختن آن تمایل داشته باشد.

5- مغازه خود را برای فروش طراحی کنید.
از نور پردازی و طراحی های زیبا برای جذب مشتری استفاده کنید. از فیلم و تصویر برای آموزش محصولات به مشتریان استفاده کنید و سعی کنید به نوعی آنها را سرگرم کنید و در نهایت محصول خود را به آنها بفروشید. سعی کنید در مغازه شما انرژی جریان داشته باشد زیرا یک مغازه پر انرژی شبیه آهنربا عمل می کند.

6- با مشتری ارتباط بگیرید.
ارائه خدمات خوب به مشتری کلید افزایش فروش است. به مشتریان گوش دهید و نیازها و خواسته های آنها را برطرف کنید.
سپس به آنها درباره محصولات خود آموزش دهید. به آنها خدمات و محصولات با ارزش افزوده بیشتری ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که مشتری تنها به دنبال محصول نیست بلکه تمایل دارد یک تجربه خوب نیز داشته باشد.

7- اجتماعی باشید.
ساده ترین و به صرفه ترین کاری می توانید انجام دهید این است که از شبکه های اجتماعی برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. مطمئن شوید که فعالیت های کسب و کار خود را به صورت آنلاین منتشر می کنید. از شبکه های اجتماعی برای افزایش مشتریان و افزایش فروش خود استفاده کنید.

8- پول خود را مدیریت کنید.
شاید این مورد تکراری باشید و بارها آنرا شنیده باشید. اما این مورد بسیار اهیمت دارد. زیرا شما می توانید با دقت در جزییات بسیاری از هزینه های خود را کاهش دهید. برای این کار می توانید یک بودجه بندی برای خود ایجاد کنید و طبق آن عمل کنید.

9- یک رویداد ایجاد کنید.
حتی در بدترین روزهای نیز می توان فروش خوب داشت. می توانید برای افزایش فروش خود با یک موسسه خیریه محلی همکاری داشته باشید و یک رویداد در مغازه خود برگزار کنید. در فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشید و سعی کنید همه شما را به عنوان کسب و کاری که به افراد نیازمند کمک می کند بشناسند.

10- در بیرون از مغازه خود حضور داشته باشید.
این یک اتفاق است که شاید تنها در مغازه ها و خرده فروشی ها رخ دهد. مردم وقتی می بینند که افرادی در مقابل مغازه ای جمع شده اند تمایل دارند ببیند چه خبر است. این یک روش قدیمی در خرده فروشی ها است که فروش را از پیاده رو و بیرون از مغازه آغاز می کنند. در مواقعی که فروش شما کاهش قابل توجهی دارد از این روش استفاده کنید. سعی کنید مردم را دراطراف مغازه خود جمع کنید تا ازاین طریق نظر افراد دیگر را جلب کنید. این کار باعث می شود که توجه افراد به مغازه و محصولات شما جلب شود و احتمال فروش شما افزایش می یابد.

 

منبع:

www.thebalancesmb.com