اون فروشنده به دنیا اومده، اون بچه کف بازاره، اون اصلا ننه بابا پولداره، اون دست به هر چی بزنه طلا میشه!

اینکه یک سری از توانایی ها و آگاهی فرد می تواند در زمان رشد و در خانواده شکل بگیرد واقعا موضوع مهمی است که بسیاری از اساتید به آن پرداخته اند و با توجه به امکانات در دسترس امروزی ،شما به راحتی می توانید به لحاظ رواشناسی و روانشناختی آنها را مورد مطالعه قراردهید.

موضوعی که در این مقاله به آن می پردازیم از زاویه دیگری نگاه شده است.وقتی فردی را می بینیم که دارای توانایی های خوبی است، به عنوان مثال فروشنده بسیار تواناییست و به قول اطرافیانش کسی از دست او نمی تواند فرار کند! هر مشتری که وارد فروشگاه او می شود حداقل یک مقدار کم خرید می کند، چرایی و چگونگی آن مورد توجه است.

با توجه به مطالعات انجام شده، برخی از فروشندگان دارای غرایض طبیعی هستند که در این خصوص نیز آمار و ارقام مختلفی وجود دارد ولی بخاطر تاثیر گذاری منفی آن در اینجا از ذکر اعداد خودداری می نماییم.

مهم این است که فروشنده حرفه ای دارای مهارتهایی است که او را از مابقی فروشنده های اطراف خودش متمایز می سازد.

اگر به حرفه فروش علاقه مند هستید به شما تبریک می گوییم، شما یکی از پولسازترین حرفه های جهان را انتخاب کرده اید. ولی اگر تصور می کنید که مهارتی در این زمینه ندارید اصلا جای نگرانی نیست، شما با کمی مطالعه، تمرین، حضور در کلاس، استفاده از فایلهای تصویری و صوتی آموزشی می توانید بصورت مستمر آگاهی خود را بالاببرید و با بکار بردن تمرین های مختلف مهارت لازم را نیز بدست آورید.

اگر به همان فروشنده هایی که به گفته اطرافیانشان بطور ذاتی و از بدو تولد حرفه ای بوده اند نیز توجه کنید متوجه می شوید که آنها دارای مهارتهای مختلفی از جمله فن بیان و مذاکره قوی، برخورداری از هدف و برنامه ریزی قوی و بلند مدت، داشتن رویاهای بزرگ، آشنا به مباحث حساب و کتاب(حسابداری)، سرمایه گذاری و … در سطوح مختلف می باشند که با بکار بردن جمیع آنها توانسته اند در مسیر موفقیت گام بردارند.

پس شما هم می توانید، به هیچ عنوان شک نکنید و در مسیری که دوست دارید گام بردارید، هیچ چیز نمی تواند شیرین تر از این باشد که 80درصد از زندگی خودتان را صرف آن فعالیتهایی کنید که در زمان انجام آنها حتی متوجه گذر زمان و شب و روز نمی شوید ، اطمینان داشته باشید که با حرکت هدفمند در مسیر علاقه خودتان می توانید کنترل اتفاقاهای زندگی خودتان را در دست داشته باشید.

جواد سرائی