ویلیام آرودا پیشرو در انقلاب برندسازی شخصی، نویسنده، سخنران و پایهگذار مطرحترین مؤسسه برندسازی شخصی در دنیاست. او بعد از ۲۰ سال فعالیت در زمینهبرندسازی شرکتی-تجاری، در سال ۲۰۰۱ وارد حوزه برندسازی شخصی شد و با فعالیت گسترده و مستمر، برندسازی شخصی را از یک مفهوم به یک صنعت جهانی تبدیل کرد.

ویلیام آرودا از زبان خودش

من قصد نداشتم کارآفرین شوم. در شرکت آی‌بی‌ام۲ ، برای واحد برندسازی نرم‌افزارهای لوتوس۳ کار می‌کردم و شغلم را دوست داشتم. در کارم با چالش‌های جذابی مواجه می‌شدم و خواب و خوراکم برندسازی بود.
ناگهان همه‌چیز تغییر کرد. در ماه جولای سال ۱۹۹۷ میلادی، مقاله معروف برندی به نام شما۴ از تام پیترز۵ را در مجله فست کمپانی۶ خواندم. دو مورد از بزرگ‌ترین علایقم را در این مقاله پیدا کردم: برندسازی و آدم‌ها که در معجونی به نام برندسازی شخصی با هم ترکیب شده بودند.
مدت کوتاهی بعد از خواندن این مقاله، مدیریت برند لوتوس در لندن و پاریس به من پیشنهاد شد. نتوانستم از این فرصت بگذرم و در آن جایگاه شغلی مشغول به کار شدم؛ ولی مدتی نگذشت که فهمیدم نمی‌توانم جذابیت برندسازی شخصی را نادیده بگیرم. به هر حال من شغل مورد علاقه‌ام را پیدا کرده بودم.
در نتیجه به دوستم وارتوس که یک طراح برجسته بود گفتم که می‌خواهم یک شرکت برندسازی شخصی به نام «ریچ»۷ تأسیس کنم. روز بعد، من لوگوی ریچ را در صندوق پستی‌ام دریافت کردم! چند روز بعد دوستی به نام هانس، اولین وب‌سایت ریچ را برایم طراحی کرد. دوستان و همکاران بی‌شمار دیگری از مؤسسه تازه‌تأسیس من حمایت کردند و در کنارم قرار گرفتند. این اتفاق به من یادآوری کرد که چه افراد شگفت‌انگیزی در زندگی من و چه استعدادهای خارق‌العاده‌ای در این دنیا وجود دارد.
به این ترتیب من شرکت برندسازی شخصی ریچ را در سال ۲۰۰۱ تأسیس کردم و به بازار محدودی وارد شدم که در آن فقط چهار شرکت در حال رقابت بودند. چند سال بعد (با مصرف تمام پس‌اندازم و با وام گرفتن بسیار) ریچ تنها شرکت فعال در بازار برندسازی شخصی بود.
من به خوش‌بینی معروفم. می‌دانستم که برندسازی شخصی بالاخره مطرح خواهد شد. پس آن را رها نکردم و در نهایت، استمرار و پایداری من نتیجه داد. رکود اقتصادی به همراه جهانی‌شدن، برون‌سپاری و ظهور رسانه‌‌های اجتماعی باعث شد تا برندسازی شخصی به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شود؛ و در آن زمان شرکت ریچ آماده خدمات‌رسانی بود!
در حال حاضر ریچ در برندسازی شخصی پیشرو است و کارشناسان تأیید‌شده‌ای در ۴۸ کشور جهان دارد. میلیون‌ها نفر از خدمات و محصولات ریچ استفاده می‌کنند و به عنوان مدیرعامل، افتخار می‌کنم که مجله آنتروپرنر۸ من را مرجع برندسازی شخصی نامیده است و شرکت ریچ را عامل تبدیل برندسازی شخصی به یک صنعت جهانی می‌داند.
این روز‌ها من به سراسر جهان سفر می‌کنم و خوشحالم که برای سازمان‌هایی که می‌خواهند بهترین استعداد‌های خود را برانگیزند، حفظ کنند و به کار بگیرند؛ سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنم.
درباره ریچ
ریچ یک شرکت بین‌المللی پیشرو در برندسازی شخصی است که توسط ویلیام آرودا در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و هم‌اکنون با ۱۶ سال سابقه در سراسر دنیا فعالیت دارد. این شرکت محصولات و خدمات متنوعی را به افراد و سازمان‌ها ارائه می‌دهد. مأموریت‌ ریچ کمک به شکوفایی استعداد و به حداکثر رساندن بازدهی مخاطبان است. فعالیت‌های ریچ در سه زمینه تقسیم‌بندی می‌شوند:

1. خدمات اختصاصی برای شرکتها و سازمانها
برنامه‌های استعدادیابی و جذب
راهکار‌های کسب تجربه برای مدیران جدید
انواع خدمات مرتبط با آموزش و انگیزش منابع انسانی

2. صدور گواهینامه برندسازی برای مربیان، مشاوران و مدیران
منابع انسانی
گواهی‌نامه برندسازی شخصی
این گواهی‌نامه تضمین می‌کند که کارشناس در آموزش برندسازی شخصی به روش آرودا عمل می‌نماید و در انتقال پیام و مأموریت ریچ همکاری دارد. امروزه کارشناسان معتبری از ۱۸۵ شهر جهان از ریچ گواهی‌نامه گرفته‌اند. این موضوع باعث شده است که دیده شدن و اثرگذاری برندسازی شخصی در سراسر جهان تقویت شود.
گواهی‌نامه برندسازی اجتماعی
با گسترش دنیای وب و استفاده از آن به عنوان ابزار برندسازی شخصی، آرودا یک الگوی استاندارد برای برندسازی اجتماعی ایجاد کرد تا کارشناسان برندسازی بتوانند با استفاده از آن برندهای مشتریان‌شان را به بیت۹ و بایت۱۰ تبدیل کنند. این گواهی‌نامه روی لینکدین تمرکز دارد و یکی از متداول‌ترین دستورالعمل‌ها برای کارشناسان ریچ است.

3. خدمات و محصولات برندسازی شخصی و اجتماعی برای افراد
برنامه‌های ویدیویی و محصولات ریچ به افراد کمک می‌کنند تا به قدرت برندسازی شخصی دست پیدا کنند و بتوانند از آن برای افزایش موفقیت فردی، گروهی و سازمانی خود بهره ببرند. یک نمونه از این برنامه‌ها که به دست آرودا طراحی شده، نظرسنجی برندسازی شخصی ۳۶۰ ریچ۱۱ است. این ابزار به فرد کمک می‌کند تا متوجه شود اطرافیانش چه نگاهی به او دارند. بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان از نظرسنجی ۳۶۰ ریچ استفاده کرده‌اند. این ابزار به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی در دسترس است و یکی از ارزشمندترین محصولات ریچ به شمار می‌رود.

سخنرانیها و کارگاههای آموزشی
ویلیام آرودا باور دارد که انسان‌ها مهم‌ترین دارایی هر کسب‌وکار هستند. بدون وجود کارمندانی متعهد، مشتریانی وفادار و همکارانی سخت‌کوش، در حقیقت دارایی دیگری وجود ندارد. به همین خاطر او تمرکز خود را بر مفهوم انسانی برندسازی گذاشته است و افتخار می‌کند که به عنوان یک رهبر فکری۱۲ بیش از هر کس دیگری در سراسر جهان درباره برندسازی شخصی سخنرانی کرده است. او عقیده دارد که برندسازی شخصی بهترین استراتژی برای پرورش مدیران و افزایش تعهد، عملکرد و پایداری آن‌ها در شغل است.
ویلیام آرودا برنامه‎های سخنرانی متنوعی ارائه می‌دهد. سبک سخنرانی او بسیار پرشور است و برای مخاطب انگیزه‌ و اشتیاق ایجاد می‌کند؛ اما هدف سخنرانی‌های ویلیام آرودا بسیار فراتر از انگیزه دادن است. او همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا مخاطبان را وادار کند که آموخته‌های خود را به کار بگیرند و کارشان را به نتیجه برسانند. در ادامه می‌توانید با مروری بر مطرح‌ترین برنامه‌های سخنرانی‌ ویلیام آرودا با اندیشه‌های او بیشتر آشنا شوید.

ساختن برندی به نام شما!۱۳ [ سه گام برای رسیدن به یک برند شخصی موفق ]
امروزه داشتن مهارت برندسازی شخصی برای هر مدیری به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود. در بازار کار پویای امروز، مدیران برای موفقیت بیشتر از همیشه به توانمندی، ثبات، ارزش‌آفرینی و شناخته شدن نیاز دارند و این چیزی است که برندسازی شخصی برای آن‌ها فراهم می‌کند. برندسازی شخصی یعنی فرد خودش (بهترین خود ممکن) باشد، و این خود را در راستای تقویت حرفه، گروه و سازمانش به کار گیرد. آرودا در این سخنرانی دانش خود را به شکل تعاملی و قابل‌اجرا با دیگران به اشتراک گذشته است. او یک روند برندسازی شخصی سه‌مرحله‌ای و امتحان شده را برای مخاطب تشریح می‌کند. این سخنرانی الهام‌بخش، برای کارمندانی که به طور مستقیم با مشتری سروکار دارند، رهبران و مدیران تازه‌کار ایده‌آل است و به مخاطبان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهند و از قدرت‌ درونی خود برای ایجاد رابطه‌های قوی و پایدار بهره ببرند.
برندی از جنس بیت و بایت برای خود بسازید۱۴ [ برندسازی در رسانههای اجتماعی ]
در دنیای امروز اگر در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشوید، وجود خارجی ندارید. ساختن برند آنلاین برای موفقیت شغلی، رهبری گروه کاری و حمایت از شرکت شما حیاتی است. به این دلیل که برند مجازی شما، برند شما را در دنیای واقعی تقویت می‌کند و توسعه می‌دهد. در این سخنرانی، ویلیام آرودا پدیده‌ی برندسازی اجتماعی را توضیح می‌دهد و مسیری را (با استفاده از تمام ابزارها و رسانه‌های اجتماعی موجود) برای حضور قدرتمند در فضای مجازی ترسیم می‌کند. او به شما نشان می‌دهد که استفاده از لینکدین، فیس‌بوک۱۵ ، توییتر۱۶ ، یوتیوب۱۷ ، وبلاگ‌ها و دیگر رسانه‌های اجتماعی در راستای رشد برند شما و ارتقای ارزش شرکت شما چه قدر آسان است. ویلیام آرودا شبکه‌سازی اجتماعی را توضیح می‌دهد و مفیدترین و ساده‌ترین راه‌های ساخت برندی از جنس بیت و بایت را مطرح می‌کند. مخاطبان با به‌کارگیری این روش می‌توانند در رقابت با سایرین برتری یابند، شبکه ارتباطی خود را گسترش دهند و نفوذ خود را تقویت ‌کنند.

برندسازی شخصی برای مدیران فروش
برندهای شخصی قوی فرصت ایجاد می‌کنند، اعتمادسازی می‌کنند و نمایندگانی برای خود می‌سازند. بازار رقابتی است و فروش به توانایی ایجاد ارتباط با مشتری و ساخت فرصت‌های ایده‌آل نیاز دارد. این به معنی تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان وفادار و مشتریان وفادار به هوادارانی دو آتشه است که به نیروی فروش شما تبدیل شده و فرصت‌های تازه‌ای برای شما به وجود بیاورند. آرودا در این سخنرانی روشی را مطرح می‌کند که کارشناسان و مدیران فروش بتوانند از برند شخصی خود در راستای اهداف فروش استفاده کنند. او همچنین مخاطب را با راهکارهای استفاده از رسانه‌ در جهت اهداف تجاری آشنا می‌کند. این سخنرانی شامل نکات خاصی برای استفاده از لینکدین نیز می‌شود تا به کمک آن‌، کارشناسان و مدیران فروش از رقبایی که برای به دست آوردن بازار در تلاش هستند، متمایز شوند.

برندسازی شخصی برای زنان
امروزه شرکت‌ها به اهمیت اعطای نقش‌ رهبری به زنان، بیش از پیش توجه می‌کنند. زنان آینده‌ی تجارت هستند: دید فرهنگی و توانایی‌های شناختی ذاتی و اکتسابی زنان با نیازهای دنیای جدید اشتغال تطابق دارد. این ویژگی‌ها برای آن‌ها فرصت بی‌نظیری می‌سازد تا بتوانند برای خود، گروه و شرکتشان ارزش‌آفرینی کنند.برندسازی شخصی از طریق توانمندسازی زنان برای آشکار کردن استعدادها و توانایی‌هایشان، به آن‌ها کمک می‌کند تا موفقیت خود را گسترش دهند. ویلیام آرودا معتقد است که وقتی شما خودِ واقعی خود باشید، دارای انرژی، توانمند، جذاب و غیرقابل‌‌توقف خواهید بود. در این سخنرانی، زنان کشف می‌کنند که چگونه برندسازی شخصی می‌تواند پتانسیل واقعی آن‌ها را شکوفا کند.در لینکدین باش یا شکست بخور۱۸تنبل، شیاد و مرموز باش! این‌ها برخی از توصیه‌های عجیب ولی مفیدی هستند که در سخنرانی ویلیام درباره قدرت لینکدین مطرح می‌شود. در دنیایی که افراد قبل از ملاقات حضوری، با شما در اینترنت آشنا می‌شوند، لینکدین می‌تواند قوی‌ترین ابزار برای بیان برند شخصی شما باشد. نداشتن پروفایل در لینکدین این پیام را می‌رساند که شما در حرفه‌ خود جدی نیستید. البته فقط داشتن یک پروفایل لینکدین کافی نیست. آرودا روش استفاده از لینکدین در راستای مدیریت شغل، ایجاد تمایز با دیگران و جلب توجه تصمیم‌گیران را توضیح می‌دهد. او در این سخنرانی طراحی استراتژی ارتباطی آنلاین را برای رسیدن به اهداف شغلی تشریح می‌کند و ابزارهای حیاتی قابل استفاده برای ایجاد یک پروفایل هوشمندانه در لینکدین را معرفی می‌نماید تا مخاطب بتواند برای شبکه‌سازی و تقویت جایگاه شغلی خود موفق‌تر عمل کند.
حذف کن. جرأت کن. اقدام کن!۱۹ [ برندسازی شخصی سهبعدی برای مدیران اجرایی ]
این سخنرانی الهام‌بخش و شاد از آخرین کتاب ویلیام آرودا استخراج شده است تا تأثیر استفاده از این سه فعل محرک را در فعالیت‌های روزانه به مخاطب نشان بدهد. در این سخنرانی، او از حضار می‌خواهد تا مفروضات و عادت‌های همیشگی خود را به چالش بکشند، تفکرات بی‌فایده را نابود کنند و برای پیشرفت، شهامت اقدام کردن داشته باشند. آرودا مخاطب را وادار می‌کند که هرروز با این چالش‌ها روبه‌رو شود تا بتواند در شغل خود موفق باشد و ارزش بالاتری را برای گروه و شرکت خود به ارمغان بیاورد. او از حضار می‌خواهد چالش‌های خود را یادداشت کرده و به محض خروج از سالن سخنرانی، برای اجرای آن‌ها اقدام کنند.
حرفت را بزن۲۰ [ تبدیل سخنرانی به یک نمایش ]
مهارت‌ داشتن در سخنرانی برای موفقیت تجاری و ایجاد یک تصویر حرفه‌ای از خود حیاتی است. در کارگاهِ حرفت را بزن، ده گام برای تبدیل سخنرانی به یک نمایش مطرح می‌شود. ویلیام آرودا همچنین ترفندها و روش‌هایی را برای افزایش اعتمادبه‌نفس، اصلاح سبک ارتباطی و تبدیل شدن به یک رهبر به مخاطبان می‌آموزد. در این کارگاه چگونگی حضور در مقابل دوربین و روش‌های استفاده از ویدیو برای برقراری ارتباط و انتشار محتوا عنوان می‌شود.
ویلیام آرودا و همکاری با رسانههای معتبر بینالمللی
ویلیام آرودا همواره در نشریات معتبر و رسانه‌های تصویری بین‌المللی مانند بی‌بی‌سی تی‌وی۲۴، دیسکاوری چنل۲۵ و فاکس نیوز۲۶ حضور فعال دارد. او با نشریات متعددی از جمله اد ایج۲۷ ، هاروارد بیزینس ریویو۲۸ ، آنتروپرنر و فایننشال تایمز۲۹ همکاری می‌کند و نویسنده یک ستون ثابت در مجله فوربس۳۰ است که به برندسازی شخصی و رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد. این ستون بیش از ۵ میلیون خواننده دارد و توصیه‌های کاربردی برای کشف، بیان و ساختن برند شخصی ارائه می‌دهد.
ویلیام آرودا همواره مشتاقانه منتظر برنامه‌های زنده‌ ماهیانه‌ خود با نویسندگان مطرح و شخصیت‌های برجسته است. در طی بیش‌ از ده سال اخیر، او با صدها نفر از متفکران و افراد صاحب‌نظر مانند کِن بلنچارد۳۱ ، دن پینک۳۲ و ست گودین۳۳ مصاحبه کرده است تا دانش و دیدگاه‌های خود را با جامعه در میان بگذارند.
تمایز شغلی [ با ساختن برند خود متمایز بشوید ]
در تجارت امروز، اعتبار تنها پولی است که مورد قبول همه واقع می‌شود. اگر شما اعتبار کافی کسب کرده باشید دیگر به دنبال شکار فرصت‌های شغلی نخواهید بود. در عوض، این فرصت‌ها هستند که به سراغ شما می‌آیند.
کتاب تمایز شغلی، روش تبدیل شدن به یک شخص حرفه‌ای و محبوب را با شما در میان می‌گذارد. این کتاب تحول‌آفرین، برای کشف این نکته که دیگران چه برداشتی از شما دارند، راهنمای بی‌نظیری برایتان خواهد بود. پس از کشف برداشت دیگران، کتاب روشی ارائه می‌دهد که شما در سه گام این برداشت را در راستای رسیدن به اهداف خود تغییر دهید. نویسندگان این کتاب ( ویلیام آرودا و کریستن دیکسون۲۱ ) معتقدند پیام برند شخصی‌ شما بایستی به شکل آشکار و منسجم به مخاطبان منتقل ‌شود. در نتیجه شما با کسب اعتبار و دیده شدن برند شخصی خود به اوج موفقیت حرفه‌ای دست خواهید یافت.
حذف کن، جرأت کن و اقدام کن! [ برندسازی شخصی سهبعدی برای مدیران اجرایی ]
کتاب حذف کن، جرأت کن و اقدام کن! یک راهنمای کامل و معتبر برای حفظ قدرت برند است. نویسندگان کتاب ( ویلیام آرودا و دب دیب۲۲ ) برای این‌که خواننده بتواند در محیط کار تأثیرگذار، غیرقابل‌جایگزینی و بی‌نهایت شاد باشد؛ ۶۶ راهکار اجرایی مطرح کرده‌اند. الگوی این کتاب در سه اصل خلاصه می‌شود:
1. فعالیت‌های بی‌تأثیر، افکار قدیمی و عادت‌های ناکارآمد را حذف کن.
2. جرأت کن که خودت باشی، هر روز ریسک کن و از حریم امن خودت بیرون بیا.
3. برای انجام کارهای لازم اقدام کن! روی برنامه شغلی و برندسازی شخصی خودت کار کن.
این کتاب برای مدیران پرمشغله، به عمد جسورانه و مختصر نوشته شده است و یک فهرست مستقل دو صفحه‌ای از راهنمایی‌های کاربردی، جالب و سریع را مطرح می‌کند که تمام جنبه‌های حرفه‌ای برندسازی شخصی را پوشش می‌دهند.
ویلیام آرودا در حال حاضر روی کتاب جدیدش به نام نسخه‌ دیجیتالی تو!۲۳ کار می‌کند. این کتاب، یک راهنمای کاربردی برای مدیریت برند آنلاین است. امروزه، اولین برخورد با افراد، اغلب از طریق اینترنت شکل می‌گیرد و تأثیر این اولین برخورد بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در نتیجه موفقیت در ارتباط، به این بستگی دارد که هرکسی تا چه اندازه بتواند برند دیجیتال خود را به خوبی طراحی کند. افراد بهتر است ترکیب درستی از رسانه‌های اجتماعی را برای نشان دادن مزیت رقابتی خود به کار بگیرند و نتایج جستجوی اسم خود را در گوگل مدیریت کنند. کتاب جدید آرودا بر استفاده از لینکدین تمرکز دارد و نقشه‌ی ساختن یک برند شخصی گیرا و معتبر را در دنیای مجازی ترسیم می‌کند.
ویلیام آرودا در نگاه دیگران
برند شما آن چیزی است که دیگران درباره شما می‌گویند. مخاطبان ویلیام آرودا درباره سخنرانی‌های او مشتاقانه صحبت می‌کنند و از انرژی، اشتیاق و خوش‌بینی پایان‌ناپذیر او در شگفتند. نظر برخی از آن‌ها را در بخش پایانی این مطلب می‌خوانید:
ویلیام آرودا به همه انرژی می‌دهد. دعوت کردن از او برای سخنرانی در دفتر نیویورک لینکدین، یکی از ارزشمندترین اقداماتی بود که ما برای سرمایه‌گذاری روی کارمندانمان انجام دادیم. او در یک سخنرانی یک‌ساعته به نحوی جذاب و باورپذیر مطالب، دیدگاه‌ها و رازهایی را که به موفقیت برندسازی مربوط می‌شود، برای ما ارائه داد. این مطالب به قدری جذاب بودند که گروه ما خواهان دیدن و شنیدن مطالب بیشتر شد. درس‌های او با هر مخاطبی ارتباط برقرار می‌کنند و کلمات او به شما آگاهی و انگیزه می‌دهند.
نوال فخوری۳۴ ، بخش آموزش و توسعه لینکدین
نطق ویلیام پویا و گیرا است و باعث می‌شود تا همه ما از زاویه جدیدی به برندسازی شخصی نگاه کنیم. هرکسی که در سخنرانی‌های او حاضر شود؛ اندیشه‌های ویلیام آرودا را برای همکاران نقل می‌کند. او حقیقتاً اثر ماندگاری روی گروه ما گذاشت.
امی آلفانو۳۵ ، از مدیران موسسه سیسکو۳۶
برندسازی شخصی ریچ و روش توسعه رهبری آن جامع، ساده، صریح و مهم‌تر از همه، مؤثر است. من درباره چگونگی ارائه خود در فرآیند برندسازی، مطالب متنوعی فراگرفتم. این برنامه را به هرکسی که می‌خواهد از بقیه متمایز باشد و در عین حال با ارزش‌ها و اصول اخلاقی شخصی‌اش فعالیت کند، پیشنهاد می‌کنم.
جین مورین۳۷ ، مدیر استراتژی تجارت الکترونیک، آیبیام
ویلیام آرودا از خود انرژی متصاعد می‌کند و دارای شور و علاقه‌ی ویژه‌ای به برندسازی است. او برای گروه ما نکات جالب و توصیه‌های اجرایی متنوعی درباره نحوه استفاده از برندسازی ارائه کرد تا بتوانیم در مسیر شغلی موفق‌تر باشیم و ارزش بیشتری برای شرکت مایکروسافت خلق کنیم. سخنرانی او به حدی برای کارکنان ما مفید بود که ما وقت او را برای یک سخنرانی دیگر و دو کارگاه آموزشی رزرو کردیم.
تامارا پسیک۳۸ ، مدیر واحد سیاتل۳۹ مایکروسافت
ویلیام آرودا یکی از الهام‌بخش‌ترین سخنرانی‌هایی را ارائه دادکه ما تاکنون تجربه کرده‌ایم. در طول سخنرانی انرژی او به همه سرایت می‌کرد. پیام آرودا قوی و اثرگذاری او بر کارکنان ما بسیار قابل‌توجه بود. من به هر سازمانی که قصد دارد به کارمندانش انگیزه دهد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را کشف و شکوفا کند، ویلیام آرودا را پیشنهاد می‌کنم.
فاتن حلیم۴۰ ، مدیر آموزش، مجموعه برج و هتل شرایتون۴۱ قاهره

 

۱.William Arruda
۲.IBM
۳.Lotus
۴.The Brand Called You
۵.Tom Peters
۶.Fast Company
۷.Reach
۸.Entrepreneur
۹.Bit
۱۰.Byte
۱۱.۳۶۰Reach
۱۲.Thought-Leader
۱۳.Building Brand YOU!
۱۴.Build Your Brand in Bits and Bytes
۱۵.Facebook
۱۶.Twitter
۱۷.YouTube
۱۸.Be LinkedIn or Shout Out
۱۹.Ditch. Dare. Do!
۲۰.Speak Out
۲۱.Kirsten Dixson
۲۲.Deb Dib
۲۳.Digital YOU!
۲۴.BBC TV
۲۵.Discovery Channel
۲۶.Fox News
۲۷.Advertising Age
۲۸.Harvard Business Review
۲۹.Financial Times
۳۰.Forbes
۳۱.Ken Blanchard
۳۲.Dan Pink
۳۳.Seth Godin
۳۴.Nawal Fakhoury
۳۵.Amy Alfano
۳۶.cisco
۳۷.Jean Mourain
۳۸.Tamara Pesic
۳۹.Seattle
۴۰.Faten Halim
۴۱.sheraton Hotel
:منابع
William Arruda’s Official Website: www.williamarruda.com
William Arruda’s LinkedIn Profile: www.linkedin.com/in/williamarruda