یک فروشنده حرفه ای باید رویای واضح برای خودش داشته باشد باید ۱۰ سال آینده خود را از همین الان ببیند که در پایان دهمین سال کجای حرفه خود ایستاده است؟ مالک چه چیزهایی شده است؟ مالکیت فکری، دانشی، آگاهی،به روز بودن، برند بودن، نقش تعیین کننده در صنعت خود داشتن و بسیاری برنامه های دیگر که از همین امروز می داند برای دستیابی به هرکدام چه اقدامی باید انجام دهد.می داند که میزان آن فاصله الان تا رسیدن به رویایش چقدر است و با انگیزه پیش می رود.

یک فروشنده حرفه ای می داند در کجا و چگونه عمل نماید تا زمینه های رشد را برای خودش مقدور سازد. می داند باید مرتب خود را رشد و توسعه دهد و می داند که برای رشد و توسعه نیازمند توسعه فضایی است که در آن فعالیت می کند، هیچ وقت کوچک فکر نکنید ، همیشه رویای خود را داشته باشید و هر لحظه برای آن تلاش کنید. اگر الان در فضای بزرگی نیستید درون و آگاهی خود را توسعه دهید و مطمئن باشید در زمان مقتضی وارد فضای بزرگتر خواهید شد.

سعی کنید خیلی واضخ و روشن خودتان را در رویای خود ببینید، به وضوح ببینید که مالک یک صنعت شده اید، ستاره فروش در جهان و یا کشور خود شده اید، یا خود را مدیر فروش یکی از بزرگترین های صنعتی که اکنون در آن فعالیت می کنید ببینید. در هر حال و به گفته تمامی اساتید فن شما باید آرزو و رویای خود را به وضوح ببینید و در جهت آن حرکت کنید.

بقول میکل آنژ که گفت: من ابتدا به یک تکه سنگ نگاه می کنم و در داخل آن تکه سنگ، یک پری بسیار زیبا را می بینیم و بعد بقیه کار راحت است چون باید تکه های زاید را از آن دور کنم.

شاید دوست داشته باشید در حد یک فروشنده معمولی بمانید و بعد از خروج از محل کار  در یکی از تاکسی های اینترنتی کار کنید ، پس لطفا دست از رویا پردازی و آرزو بردارید چون کاملا واضح است که آینده شما کاملا شبیه الان شماست، هیییچ اتفاقی نخواهد افتاد، شما الان فقط به دنبال بدست آوردن مبلغ مشخصی و تقریبا ناچیزی پول هستید، بله، هزینه های زندگی هم هست ولی هزینه رشد همان زمانی است که شما اقدام به مطالعه، به روزرسانی اطلاعات، آموزش در حرفه ای که الان هستید و تبدیل شدن به نفر اول می گذرانید! شما با این کار در مسیر پیشرفت قرار می گیرید و مطمئن باشید زمان رسیدن به هدف و رویای شما بسیار رابطه مستقیم با زمان و انرژی دارد که هم اکنون صرف می کنید.

شما باید چنان خبره و درجه یک باشید که اگر روزی تصمیم گرفتید از محل کار فعلی خداحافظی کنید چنان همه چیز بهم بریزد که مدیرتان بخواهد به هر ترتیب که شده نظر شما را جلب نماید.آیا الان این طور هستید؟

لطفا فقط به اهدافتان و رویای خودتان نگاه کنید به سمت آن حرکت کنید، فقط خواستن و نشستن و به آرزوها نگاه کردن هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت! ایمان داشته باشید که تمام جهان به کسی که در راه هدف خود تمام تلاشش را به کار می برد کمک خواهد کرد! این یک قانون است.

آینده تان را با تفکرات و تصاویری که امروز در مغزتان دارید، تعیین کنید.
(برایان تریسی)

 

جواد سرائی