تشکر از مشتری را یاد بگیریم

نکات مهم:

یک فروشنده حرفه ای مشتری را دودل نمی کند، می داند در چه زمانی دیگر نباید صحبت را ادامه دهد، باید به سمت پیشخوان برود، تبریک و تشکر خرید را بگوید وتمام!

 

لطفا هر روز به دفعات این صحنه را رویا پردازی کنید، با دوستان و همکارانتان لحظه پایانی  فروش را تمرین کنید ، انواع سوالات و پاسخ های لحظه آخری حرفه خود را بدانید و اجازه ندهید مشتری دچار تردید شود.

شما به اندازه کافی زمان داشته اید که توانایی و هنر فروش خود را برای به اجرا بگذارید، نیاز او را درک کرده اید و بهترین محصول یا خدمات را برای تامین نیازش به او معرفی نموده اید.

فروشنده حرفه ای کاملا متوجه می شود که مشتری در لحظه پرداخت و سفارش است و دیگر ادامه نمی دهد.هرچه در حرفه خود تواناتر باشید زمان فرآیند فروش به همان میزان کمتر می شود.

 

ایمان داشته باشید که تجربه خوب مشتری جز این نیست که در زمان کمی،کالا و خدمات را با بهترین کیفت دریافت نماید، در چنین حالتی است که ورودش را به باشگاه مشتریان وفادارتان خیر مقدم می گویید.

برایان تریسی: اگر به مشتری ثابت کنید که کالا یا خدمات شما راه حل ایده آلی برای مشکل اوست فروش قطعی خواهد بود.

از این جمله می توان نکات بسیار مهمی را برداشت نمود، یکی اینکه شما می بایست نیاز او را به خوبی تشخیص داده باشید. دوم اینکه شنونده خوبی بوده باشید و ارتباط احساسی خوبی با مشتری برقرار کرده باشید و سوم اینکه مخاطب شما را امین خود دانسته و بتواند تمام آنچه را که می خواهد به شما بیان کند.

لذا تشکر واقعی می تواند شما را در نظر مخاطبینتان بسیار عالی و حرفه ای جلوه نماید.

 

جواد سرائی